“), je podrobně upravit obsah smluv uzavíraných společností PLANNING & TRADING CZ s.r.o. (dále jen „
“) v rámci její obchodní a prodejní činnosti.
1. DEFINIČNÍ USTANOVENÍ
Následující pojmy mají ve vztahu k těmto VOP následující význam:
„VOP“ znamená tyto všeobecné obchodní podmínky.
„Zákazník“ popř. „Partner“ znamená jakoukoli osobu, která uzavírá smlouvu se Společností nebo si od Společnosti vyžádá nabídku nebo si u Společnosti objedná zboží.
„Individuální smlouva“ znamená ujednání konkrétní smlouvy mezi společností P&T CZ s.r.o. a Partnerem/Zákazníkem, odlišná od těchto VOP.
„Produkt“ nebo „Zboží“ znamená produkt uváděný na trh společností P&T CZ s.r.o.
„Spotřebitel“ znamená fyzickou osobu jednající mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání.
„Záruka“ znamená jak (a) dobrovolně přebíranou záruku za jakost nad rámec případné zákonné odpovědnosti za vady, tak (b) povinnou zákonnou odpovědnost za vady.
„Podnikatel“ znamená osoba, která samostatně vykonává na vlastní účet a odpovědnost výdělečnou činnost živnostenským nebo obdobným způsobem se záměrem činit tak soustavně za účelem dosažení zisku.
„Prodejce“ znamená Zákazník, který není Koncovým uživatelem.
„Koncový uživatel“ znamená jakákoli fyzická nebo právnická osoba, která Produkt zakoupí výhradně pro vlastní potřebu.
Pokud se v těchto VOP hovoří o skladu nebo dopravním prostředku společnosti P&T CZ s.r.o., rozumí se tím pro účely těchto VOP jak sklad nebo dopravní prostředek ve vlastnictví společnosti P&T CZ s.r.o., tak sklad nebo dopravní prostředek, který není v jejím vlastnictví, ale je jí zcela nebo zčásti poskytnut jinou osobou na základě subdodavatelské smlouvy nebo jiného právního vztahu.
2. ZÁKLADNÍ ÚDAJE O SPOLEČNOSTI
Obchodní firma: Planning & Trading CZ s.r.o.
IČO: 19414706, DIČ: CZ19414706
Sídlo: Revoluční 1082/8, Nové Město, 110 00 Praha 1
Zápis v OR: Městský soud v Praze, sp. zn. C 393208
3. UZAVŘENÍ SMLOUVY
- a) Smlouva mezi společností P&T CZ s.r.o. a Zákazníkem je uzavírána zpravidla postupem uvedeným v odstavci 3.1 těchto VOP, a to formou Individuální smlouvy s tím, že součástí smlouvy budou tyto VOP. V případě zakázek, jejichž hodnota nepřesahuje částku 100 000 Kč, může být smlouva uzavřena rovněž (a) akceptací cenové nabídky zaslané společností P&T CZ s.r.o. ze strany Zákazníka, nebo (b) potvrzením objednávky Zákazníka ze strany společnosti P&T CZ s.r.o.
- b) Společnost P&T CZ s.r.o. se může kdykoli rozhodnout, že právní vztah se Zákazníkem pro daný obchod založí výhradně prostřednictvím Individuální smlouvy s individuálními podmínkami a obsahem, popř. smlouvy dojednané na základě osobního jednání, nebo se jakkoliv jinak odchýlí od obecného postupu uvedeného v článku 3.1 těchto VOP.
- c) Pro uzavření smlouvy je nezbytná písemná forma, přičemž za takovou budou smluvní strany považovat i podepsaný naskenovaný dokument zaslaný na kontaktní e-mailovou adresu uvedenou v Individuální smlouvě.
3.1 OBJEDNÁVKA
- a) Objednávky a žádosti o cenové nabídky se podávají e-mailem na adresu objednavky@mideacz.cz. Objednávky nebo žádosti o cenové nabídky na Produkty (a případně náhradní díly) lze zasílat společnosti P&T CZ s.r.o. prostřednictvím výše uvedených e-mailů. V objednávce/žádosti o cenovou nabídku je Zákazník povinen uvést minimálně následující údaje:
- přesný typ výrobku, nebo, není-li uveden, jeho název
- množství
- požadovaný termín dodání
- způsob dodání
- adresu dodání
- název a sídlo Zákazníka (popř. sídlo provozovny)
- IČO a DIČ Zákazníka
- záznam o registraci (živnostenský úřad nebo obchodní rejstřík)
- jméno a telefonní číslo kontaktní osoby
- b) Společnost P&T CZ s.r.o. je oprávněna vyžádat si od Zákazníka před uzavřením smlouvy nebo poskytnutím cenové nabídky jakékoli další technické údaje a informace, které mohou být pro tento účel potřebné či relevantní, jakož i vyžádat si od Zákazníka a/nebo osoby jednající jeho jménem potvrzení o jeho totožnosti popř. oprávnění k jeho zastupování.
- c) Společnost P&T CZ s.r.o. zašle Zákazníkovi na jím uvedenou e-mailovou adresu, a to jak v reakci na žádost o cenovou nabídku, tak i v reakci na objednávku, návrh Individuální smlouvy obsahující její nabídku, která bude kromě těchto VOP a Informacemi o zpracování osobních údajů obsahovat minimálně následující informace:
- přesný typ produktu nebo, není-li to možné, jeho název
- množství
- dohodnuté datum dodání
- způsob dodání
- adresu dodání
- způsob a čas platby
- kupní cena
- další ujednání odlišná od těchto VOP
- poplatky za dodání
Jako příloha Individuální smlouvy bude zpravidla akceptovaná cenová nabídka nebo akceptovaná objednávka.
V Individuální smlouvě si Zákazník sám doplní chybějící údaje týkající se jeho osoby.
V případě akceptace obsahu Individuální smlouvy ji Zákazník zašle společnosti P&T CZ s.r.o. poštou, v naskenované nebo elektronicky podepsané podobě, v e-mailu nebo jako listinný dokument, datovaný, s přiloženými Informacemi o zpracování osobních údajů, podepsaný osobou oprávněnou jednat za Zákazníka a dále osobou, která je v ní uvedena jako kontaktní osoba. P&T CZ s.r.o. po obdržení Individuální smlouvy od Zákazníka v souladu s výše uvedeným ji podepíše oprávněnou osobou a vrátí ji Zákazníkovi stejným způsobem, jakým ji obdržela.
Za datum uzavření smlouvy mezi smluvními stranami se považuje datum podpisu Individuální smlouvy ze strany P&T CZ s.r.o. způsobem popsaným výše.
- d) V případě, že společnost P&T CZ s.r.o. obdrží Individuální smlouvu od Zákazníka s jiným obsahem, než jaký mu byl zaslán společností P&T CZ s.r.o., smlouva nebyla uzavřena a bude to považováno za novou nabídku; v takovém případě bude proces uzavírání smlouvy zahájen znovu dle pravidel uvedených výše.
- e) Nebude-li doba platnosti nabídky obsažené v návrhu Individuální smlouvy zaslaném společností P&T CZ s.r.o. výslovně uvedena, tak platí, že nabídka je platná po dobu 8 dnů ode dne odeslání Individuální smlouvy; bude-li Zákazník reagovat až po této lhůtě, bude smlouva uzavřena pouze v případě výslovného souhlasu společnosti P&T CZ s.r.o. s takovým postupem.
Společnost P&T CZ. s.r.o. si vyhrazuje právo dle vlastního uvážení použít na jakoukoli objednávku/žádost o cenovou nabídku jiný postup pro uzavření a stanovení obsahu smlouvy, o čemž bude Zákazníka informovat.
4. PŘEDOBJEDNÁVKA
Společnost P&T CZ s.r.o. považuje objednávky (Individuální smlouvy) se sjednaným datem dodání přesahujícím 30 dnů od uzavření Individuální smlouvy, za předobjednávky.
Společnost P&T CZ s.r.o. poskytne možnost učinit předobjednávku pouze po zaplacení zálohy ve výši minimálně 10 % kupní ceny příslušných Produktů. Společnost P&T CZ s.r.o. si vyhrazuje právo požadovat v jednotlivých případech jako podmínku předobjednávky zaplacení vyšší než výše uvedené zálohy.
V případě, že se Zákazník rozhodne předobjednávku stornovat, je povinen zaplatit stornopoplatek ve výši uhrazené zálohy. V případě stornování předobjednávky je společnost P&T s.r.o. oprávněna jednostranně započíst svou pohledávku na stornopoplatek proti záloze.
V případě prodlení s úhradou zálohy je P&T CZ s.r.o. oprávněna od příslušné Individuální smlouvy odstoupit.
5. REZERVACE ZÁSOB
Pokud společnost P&T CZ s.r.o. při sjednávání Individuální smlouvy u Produktů uvede, že jsou „skladem“, znamená to, že bude Produkt držet na skladě (k dispozici pro Zákazníka) maximálně po dobu 30 dnů ode dne uzavření Individuální smlouvy, poté je oprávněna Produkt uvolnit a není již povinna zajistit dostupnost Produktu. Pokud požadované datum dodání připadne na pozdější datum nebo pokud Zákazník změní dřívější datum na pozdější, bude P&T CZ s.r.o. považovat objednávku za předběžnou objednávku, na kterou se vztahují pravidla popsaná v článku 4 těchto VOP.
6. VRACENÍ ZBOŽÍ
Zákazník není oprávněn vrátit jakýkoliv Produkt, aniž by byla uplatněna práva ze záruky nebo z odpovědnosti za vady, tj. společnost P&T CZ s.r.o. není povinna takový Produkt převzít zpět a vrátit kupní cenu, ledaže by potřeba vrácení Produktu byla způsobena administrativní chybou prokazatelně zaviněnou společností P&T CZ s.r.o.
Společnost P&T CZ s.r.o. může vyhovět požadavku Zákazníka na vrácení Produktu vždy po individuálním posouzení, přičemž se jedná výhradně o suverénní obchodní rozhodnutí společnosti P&T CZ s.r.o.
7. CENY, PLATEBNÍ PODMÍNKY
a) Společnost P&T CZ s.r.o. prodává Produkty za kupní cenu uvedenou v Individuální smlouvě. Kupní cena je splatná bankovním převodem, není-li dohodnuto jinak.
V případě zájmu Zákazníka může společnost P&T CZ s.r.o. dle svého uvážení poskytnout ceník, který obsahuje doporučené koncové ceny. Ceník má vždy pouze informativní charakter. Kupní cena Produktu, který není v ceníku uveden, může být uvedena pouze v konkrétní cenové nabídce. Společnost P&T CZ s.r.o. si vyhrazuje právo na změnu cen bez časového omezení.
Společnost P&T CZ s.r.o. je oprávněna jednostranně změnit cenu stanovenou v již uzavřené, ale dosud nerealizované smlouvě, pokud v kterýkoli den po uzavření Individuální smlouvy oslabí česká koruna nebo maďarský forint vůči euru o více než 12 % podle středního kurzu centrální banky oproti dnu uzavření Individuální smlouvy, přičemž maximální změna ceny se rovná procentuálnímu podílu oslabení té měny, která vykazuje větší oslabení. V případě uplatnění tohoto oprávnění ze strany společnosti P&T CZ s.r.o. je Zákazník oprávněn odstoupit od smlouvy bez jakýchkoliv sankcí.
Kupní cena nezahrnuje náklady na dodání, které vždy nese Zákazník.
Společnost P&T CZ s.r.o. je oprávněna jednostranně zavést systém slev – obecně nebo pro určité skupiny výrobků, a to na dobu neurčitou či určitou –, který se stává součástí právního vztahu mezi stranami i bez souhlasu Zákazníka a může být ze strany P&T CZ s.r.o. kdykoli jednostranně změněn nebo ukončen.
- b) Společnost P&T CZ s.r.o. je oprávněna podmínit dodání jakéhokoliv Produktu u jakéhokoliv Zákazníka a u jakékoliv smlouvy zaplacením zálohy na kupní cenu – částečně nebo i v plné výši –, a v případě smluv o pravidelných dodávkách jednostranně podmínit dodání jakékoliv objednávky nebo produktu zaplacením zálohy.
- c) Společnost P&T CZ s.r.o. vystaví fakturu na kupní cenu Produktů po jejich dodání (převzetí) v souladu s článkem 8 těchto VOP, přičemž zúčtuje případnou zálohu. P&T CZ s.r.o. zašle fakturu Zákazníkovi v listinné podobě poštou nebo v elektronické podobě e-mailem. Zákazník je povinen neprodleně písemně oznámit společnosti P&T CZ s.r.o. veškeré změny v údajích, které mají být uvedeny na faktuře (název, adresa, IČO, DIČ), a v kontaktních údajích. Společnost P&T CZ s.r.o. neodpovídá za případné prodlení a škody vzniklé v důsledku nesplnění této povinnosti ze strany Zákazníka. Lhůta splatnosti je vždy stanovena Individuální smlouvou mezi smluvními stranami, avšak počátek běhu lhůty splatnosti je vždy den plnění (převzetí zboží). Úhradou faktury se rozumí připsání její částky na bankovní účet společnosti P&T CZ s.r.o.
- d) V případě prodlení s úhradou je společnost P&T CZ s.r.o. oprávněna účtovat úrok z prodlení v zákonné výši.
e) Pokud je Zákazník v prodlení s úhradou jakéhokoli svého dluhu, je P&T CZ s.r.o. oprávněna s okamžitou platností pozastavit všechny běžící zakázky s Zákazníkem, včetně těch, které nejsou prodlením dotčeny, a to až do doby, než bude prodlení odstraněno. Smluvní strany konstatují, že po oznámení pozastavení a po dobu prodlení Zákazníka s úhradou jeho dluhů nemůže být společnost P&T CZ s.r.o. v prodlení se svými závazky, zejm. s dodáním Produktů. Po uplynutí jednoho měsíce od oznámení pozastavení je P&T CZ s.r.o. oprávněna od všech smluv se Zákazníkem odstoupit. V případě odstoupení je Zákazník povinen vrátit společnosti P&T CZ s.r.o. veškeré dodané Produkty, kterých se odstoupení týká (u nichž nebyla uhrazena kupní cena v plné výši), a to na vlastní náklady, v neporušeném obalu, to vše do 8 dnů od doručení oznámení o odstoupení od smlouvy.
Pokud v případě odstoupení od smlouvy není Zákazník schopen vrátit dotčené Produkty ve výše uvedeném stavu, je povinen uhradit vedle kupní ceny těchto Produktů (v plné výši) dále smluvní pokutu ve výši 10 % z kupní ceny těchto Produktů nebo pouze náklady na nový obal (podle volby společnosti P&T CZ s.r.o.).
- f) Společnost P&T CZ s.r.o. může v souvislosti s jakoukoli smlouvou jakéhokoli Zákazníka, včetně smluv o pravidelných dodávkách, požadovat jako podmínku pro plnění budoucích objednávek podle své volby zapojení ručitele (ručitelů) schváleného společností P&T CZ s.r.o. nebo použití bankovní záruky ve výši stanovené společností P&T CZ s.r.o.
- g) Zákazník není oprávněn jednostranně započíst své pohledávky vůči společnosti P&T CZ s.r.o.
8. PLNĚNÍ OBJEDNÁVEK
- a) Společnost P&T CZ s.r.o. se zavazuje dodat objednaný Produkt řádně a včas, tedy v množství, termínu, jakosti a způsobem v souladu s Individuální smlouvou.
- b) Společnost P&T CZ s.r.o. dodá Produkty na paletách nebo v jiných obalech podle potřeby a v souladu se sjednaným způsobem dopravy a specifikací. P&T CZ s.r.o. uvede na dodacím listu datum dodání Produktů i potřebné údaje o každém Produktu.
- c) Nebezpečí škody na věci přechází na Zákazníka v okamžiku převzetí Produktu (odchylně od § 2082 odst. 1 občanského zákoníku).
- d) Zákazník (nebo jeho zástupce) je povinen zkontrolovat číslo palety, neporušenost obalu a množství Produktů při přejímce Produktů.
- e) Případné množstevní nebo kvalitativní vady, které Zákazník zjistí při otevření zásilky nebo později v rámci své činnosti, Zákazník zachytí v písemném protokolu a bude neprodleně postupovat v souladu s níže popsaným postupem pro uplatnění reklamace množství nebo kvality.
8.1 Osobní převzetí
Je-li tak stanoveno v Individuální smlouvě, je možné převzít objednávku také osobně v provozovně společnosti P&T CZ s.r.o. na adrese uvedené v Individuální smlouvě v předem dohodnutém termínu. Pokud se převzetí Produktů nezdaří z důvodů nezávislých na vůli společnosti P&T CZ s.r.o. a Zákazník nepřevezme Produkty, objednávka se bez dalšího ruší druhý pracovní den po sjednaném termínu, tj. smlouva zaniká.8.2 Odeslání zboží
- a) Pokud se společnost P&T CZ s.r.o. zavázala v Individuální smlouvě Zboží sama doručit, učiní tak podle své volby vlastním dopravním prostředkem nebo prostřednictvím třetí osoby. V případě objednávek mimořádných rozměrů, hmotnosti a objemu (přesahujících rozměrově nebo hmotnostně kapacitu nákladního automobilu s maximální nosností 3,5 tuny), jakož i v případě přepravy do zahraničí, budou podmínky a úhrada nákladů dohodnuty smluvními stranami při sjednání Individuální smlouvy; není-li to možné, tak nejpozději 1 pracovní den před termínem dodání. O termínu dodání bude zákazník informován společností P&T CZ s.r.o. v přiměřené lhůtě před tímto termínem.
- b) Pokud jsou Zákazníkovi známy skutečnosti (zejména, nikoliv však výlučně, potřeba povolení ke vjezdu, fyzické překážky, neobvyklé dopravní předpisy v místě plnění, požadavky na jeřáb a z toho vyplývající nutnost použití speciálního dopravního prostředku), které brání nebo komplikují doručení do místa plnění, je o tom Zákazník povinen informovat společnost P&T CZ s.r.o. v přiměřené lhůtě před termínem dodání. Smluvní strany se dohodnou na úhradě nákladů vzniklých v důsledku těchto zvláštních okolností nejpozději 1 pracovní den před termínem dodání, v opačném případě může P&T CZ s.r.o. zrušit objednávku, což znamená odstoupení od smlouvy.
- c) Vykládku na adrese dodání provádí a organizuje Zákazník na své náklady a odpovědnost, přičemž veškeré škody vzniklé při vykládce, které jsou mimo kontrolu společnosti P&T CZ s.r.o., jdou k tíži Zákazníka.
d) Společnost P&T CZ s.r.o. je povinna vyčkat na převzetí na adrese dodání maximálně po dobu od příjezdu na tuto adresu (uvedenou v Individuální smlouvě) po ukončení vykládky, přičemž tato doba nesmí přesáhnout 2 hodiny. Individuální smlouva může obsahovat odchylnou úpravu. V případě, že doba vykládky přesáhne 2 hodiny, je Zákazník povinen zaplatit společnosti P&T CZ s.r.o. smluvní pokutu 500 EUR za každou započatou hodinu (přesahující 2 hodiny).
Pokud se Zákazník (nebo jím pověřený zástupce) nenachází na požadovaném místě a/nebo v požadovaném čase dodání, nebo nezahájí vykládku neprodleně po příjezdu, nebo nedisponuje potřebným vybavením k vyskladnění Produktů, nebo předem a v přiměřené lhůtě neinformoval společnost P&T CZ s.r.o. o výše uvedených zvláštních okolnostech, je společnost P&T CZ. s.r.o. oprávněna vrátit Produkty do svého skladu a zrušit objednávku, což znamená odstoupení od smlouvy. Nedojde-li ke zrušení objednávky, představuje nedodání zboží prodlení na straně Zákazníka, přičemž v takovém případě společnost P&T CZ s.r.o. vrátí dotčené Produkty do svého skladu a může přenést na zákazníka náklady vzniklé v souvislosti s neúspěšným dodáním a dále skladovací náklady. I v tomto případě má společnost P&T CZ s.r.o. nadále právo objednávku zrušit a odstoupit tak od smlouvy.
Zákazník je oprávněn požádat o opakovanou dodávku – pokud do té doby společnost P&T CZ s.r.o. neoznámí zrušení objednávky (a tedy smlouva nezanikne odstoupením) – pouze po dohodě o výše uvedených zvláštních okolnostech a po úplném uhrazení vzniklých nákladů.
Zrušení objednávky ze strany P&T CZ s.r.o. (a zánik smlouvy z důvodu odstoupení) nezbavuje Zákazníka povinnosti uhradit výše uvedené náklady.
- e) Není-li v Individuální smlouvě uvedena osoba oprávněná k převzetí zásilky jménem Zákazníka, považuje se za zástupce Zákazníka osoba jednající jménem Zákazníka na doručovací adrese, a to výhradně na riziko Zákazníka.
- f) Společnost P&T CZ s.r.o. provede kontrolu Produktů ve svém skladu a kontrolu obalů při nakládání Produktů na dopravní prostředek. Na konci dodávky je Zákazník (nebo osoba přebírající dodávku, pokud není Zákazníkem) povinen zkontrolovat množství Produktů a jejich obaly. Podpis dodacího listu při převzetí (čitelné jméno, název společnosti nebo razítko) je právním jednáním, kterým příjemce potvrzuje, že obdržel objednané množství zboží v neporušeném obalu a že je mu možné je fakturovat.
8.3 Reklamace množství
- a) Zákazník je povinen zaznamenat reklamaci ohledně množství na dodací list při převzetí.
- b) Reklamace musí být konkrétně odůvodněna ve vztahu k individuálním kusům nebo balením Produktů. Společnost P&T CZ s.r.o. na základě uvedených údajů prošetří reklamaci do 3 pracovních dnů a dle dohody se zákazníkem společnost P&T CZ s.r.o. do 15 dnů buď dorovná množstevní schodek nebo sníží fakturovanou částku o hodnotu chybějícího zboží.
- c) Smluvní strany výslovně sjednávají, že pokud Zákazník neuplatnil žádnou reklamaci ohledně množství při převzetí zboží na dodacím listu, tak se má za to, že bylo zboží dodáno ve sjednaném množství a druhu, v neporušených obalech.
8.4 Reklamace jakosti
- a) Zákazník (nebo jeho zástupce jednající při předání) zaznamená případné zjevné (vizuálně zjistitelné) vady jakosti do dodacího listu.
- b) Zákazník je povinen oznámit vadu jakosti Produktů společnosti P&T CZ s.r.o. do 1 pracovního dne ode dne, kdy se o vadě jakosti Výrobků dozvěděl.
- c) Pokud společnost P&T CZ s.r.o. obdrží reklamaci jakosti, tak buď prohlásí, že reklamaci přijímá, nebo provede prohlídku na místě. Pokud se při prohlídce na místě zjistí, že je reklamace oprávněná, poskytne společnost P&T CZ s.r.o. v přiměřené lhůtě náhradní zboží, jinak se uplatní pravidla o záruce. Pokud se prohlídka na místě nezdaří z důvodů mimo kontrolu společnosti P&T CZ s.r.o., jde to k tíži Zákazníka.
- d) P&T CZ s.r.o. je povinna převzít zpět pouze Produkt, který sama prodala.
- e) Zákazník je povinen na své náklady uvést Produkt schválený k výměně za náhradní zboží do stavu připraveného k převzetí. Převzetí takového produktu a dodání nového produktu provede společnost P&T CZ s.r.o. na své náklady, pokud se smluvní strany nedohodnou jinak.
- f) Na případné pozdější reklamace ohledně balení Produktů, které Zákazník neuvedl na dodacím listu, nebude společnost P&T CZ s.r.o. brát žádný zřetel.
- g) V případě, že Zákazník prodá Produkty dodané společností P&T CZ s.r.o. dalším osobám, nemohou tyto osoby samostatně uplatňovat žádné reklamace vůči společnosti P&T CZ s.r.o. Dále platí, že pokud Zákazník převezme Produkt v neporušeném obalu (tedy neuplatní reklamaci balení na dodacím listu), nemůže ani on, ani žádný další subjekt následně uplatňovat vůči společnosti P&T CZ s.r.o. žádné reklamace ohledně balení Produktů nebo ohledně vad vzniklých poškozením obalu.
- h) Pokud je Zákazníkovi dodán nový Produkt, ale Zákazník neposkytne dostatečnou součinnost, aby společnost P&T CZ s.r.o. mohla údajně vadný Produkt převzít a posoudit povahu vady, je Zákazník povinen zaplatit plnou cenu nového Produktu a dále nahradit společnosti P&T CZ s.r.o. veškeré vzniklé náklady. Zákazník dále není oprávněn uplatňovat žádná další práva z vadného plnění ohledně údajně vadného (vyměněného) Produktu.
9. VÝHRADA VLASTNICKÉHO PRÁVA
- a) Společnost P&T CZ s.r.o. má vlastnické právo k Produktům až do úplného zaplacení kupní ceny a souvisejících nákladů dle příslušné faktury.
- b) Pokud Zákazník v rámci své obchodní činnosti dále prodá Produkt, ke kterému dosud nenabyl vlastnické právo z důvodu nezaplacení kupní ceny, a tudíž vlastnické právo k Produktu nabude třetí osoba v dobré víře, je Zákazník povinen zaplatit vedle kupní ceny dotčených Produktů společnosti P&T CZ s.r.o. dále i smluvní pokutu ve výši 10 % kupní ceny těchto Produktů, a dále je povinen nahradit společnost P&T CZ s.r.o. veškerou vzniklou škodu.
10. ZÁRUKA ZA JAKOST
- a) Společnost P&T CZ s.r.o. přebírá záruku za jakost (nad rámec zákonné odpovědnosti za vady) výhradně na základě písemného prohlášení.
- b) Společnost P&T CZ s.r.o. odpovídá za vady v souladu s účinnými právními předpisy, zejména § 2099 a násl. občanského zákoníku.
- c) Pokud společnost P&T CZ s.r.o. poskytne Zákazníkovi záruku za jakost, je Zákazník povinen poskytnout stejnou záruku veškerým dalším subjektům, kterým Produkty prodává (ať už prodejcům nebo koncovým uživatelům). Poskytne-li Zákazník svým zákazníkům delší záruční dobu, nemá to žádný vliv na délku ani rozsah záručních povinností společnosti P&T CZ s.r.o. podle těchto VOP. Společnost P&T CZ s.r.o. je povinna plnit své záruční a pozáruční závazky pouze v souladu s těmito VOP, resp. na základě svého vlastního prohlášení o záruce.
- d) Společnost P&T CZ s.r.o. je oprávněna předem stanovit zvláštní podmínky pro záruku na některé klimatizační výrobky (zejména, nikoliv však výlučně, pouze pro uvedení do provozu, které provádí a na které dohlíží společnost P&T CZ s.r.o. nebo jí pověřený partner, a to pro výrobky podléhající uvedení do provozu).
- e) V případě výrobku prodaného společností P&T CZ s.r.o. prodejci odpovídá společnost P&T CZ s.r.o. přímo konečnému uživateli, ať již je či není spotřebitelem, pouze pokud tak stanoví právní předpis nepřipouštějící výjimku nebo pokud záruku přebírá společnost P&T CZ s.r.o. jako výrobce/dovozce, a to pouze způsobem stanoveným zákonem nebo dobrovolným závazkem společnosti P&T CZ s.r.o.
- f) Nestanoví-li právní předpis jinak, je povinnost společnosti P&T CZ s.r.o. poskytnout záruku za jakost závazná pouze pro Zákazníka, který s ní přímo uzavírá smlouvu, nikoliv pro žádné další subjekty.
- g) V případě Produktu, který je uveden do provozu déle než 1 rok po prodeji Produktu společností P&T CZ s.r.o. přímo Zákazníkovi (počítáno ode dne převzetí Produktu od společnosti P&T CZ s.r.o.), začíná běžet záruční doba pro Zákazníka, který není Koncovým uživatelem, již dnem převzetí Produktu od společnosti P&T CZ s.r.o., a to i v případě, že podle písemného prohlášení o záruce začíná záruční doba běžet teprve dnem uvedení do provozu nebo jiným okamžikem, který nastal později než převzetí.
- h) Za záruční opravu Produktu zakoupeného Koncovým uživatelem (pokud splňuje záruční podmínky) odpovídá společnost, která Produkt prodává přímo Koncovému uživateli.
- i) V případě oprávněného uplatnění záruční reklamace, kdy není možná servisní oprava [podle článku 10.3 písm. h) těchto VOP] a Zákazník uplatní právo na výměnu Produktu, se společnost P&T CZ s.r.o. zavazuje vyměnit reklamovaný Produkt za nový Produkt stejného typu nebo srovnatelné kategorie. Pokud se tak nestane do 30 dnů od schválení reklamace, vrátí společnost P&T CZ s.r.o. Zákazníkovi kupní cenu reklamovaného výrobku.
10.1 Prodloužená záruka.
Společnost P&T CZ s.r.o. poskytuje prodlouženou záruku nebo zákonnou odpovědnost za vady přesahující zákonný standard pouze v případech a za podmínek písemně odsouhlasených společností P&T CZ s.r.o. 10.2 Vyloučení nároků ze záruky a odpovědnost za vady.
Společnost P&T CZ s.r.o. nemá žádné povinnosti ze záruky ani odpovědnost za vady v případě, kdy prodávajícím daného Produktu nebyla společnost P&T CZ s.r.o.10.3 Uplatnění záruky
- a) V případě, že Zákazník uplatní vůči společnosti P&T CZ s.r.o. nárok z titulu záruky (tedy dle výše uvedené definice jak ze zákonné odpovědnosti za vady, tak ze smluvně převzaté záruky za jakost), je Zákazník povinen umožnit společnosti P&T CZ s.r.o. prohlídku dotčeného Produktu, a to především v prostorách společnosti P&T CZ s.r.o. nebo v případě technických či jiných překážek v místě užívání Produktu. Pokud tato prohlídka nebude umožněna, pozbývá Zákazník veškerá práva ze záruky.
- b) Společnost P&T CZ s.r.o. provede kontrolu reklamovaného Produktu a v případě, že zjistí, že uplatňovaná vada je přímo či nepřímo způsobena nesprávnou instalací, nesprávnou nebo nedostatečnou údržbou nebo nesprávným používáním, případně poškozením, které lze přičíst konečnému uživateli nebo třetí osobě, je oprávněna poskytnutí práv ze záruky Zákazníkovi odepřít.
- c) Společnost P&T CZ s.r.o. poskytne Zákazníkovi k Produktům bezplatně dokumentaci v anglickém jazyce a návody pro koncové uživatele v českém jazyce v požadovaném množství dle potřeby.
- d) Zákazník má práva ze záruky (tedy jak ze zákonné odpovědnosti za vady, tak ze smluvně převzaté záruky za jakost) pouze v případě, že vadu řádně a včas uplatnil u společnosti P&T CZ s.r.o., a to písemně nebo e-mailem s uvedením základních informací (zejména výrobní číslo, sériové číslo, datum instalace, fakturu nebo záruční list prokazující prodej, protokol o instalaci v případě Produktů vyžadujících instalaci, faktury prokazující počet záznamů o údržbě odpovídající četnosti uvedené v záručním listě a jméno a adresu koncového uživatele prodejce, je-li to pro účely reklamace nezbytné).
- e) Společnost P&T CZ s.r.o. vyřídí reklamaci výhradně tehdy, bude-li možné reklamovaný Produkt přesně identifikovat. Je tedy nezbytné poskytnout sériové číslo, je-li k dispozici.
- f) Sériové číslo lze získat především od Koncového uživatele, protože je jeho povinností prokázat, že jím vlastněné zařízení splňuje záruční požadavky. Sériové číslo lze obecně zjistit:
- na zařízení
- na záručním listu
- v některých případech na faktuře, dodacím listu
- na protokolu o uvedení do provozu.
Účelem poskytnutí těchto informací je identifikovat vadný Produkt, zjistit, zda se na něj vztahuje záruka, a ověřit, že Zákazník skutečně zakoupil stroj od společnosti P&T CZ s.r.o. Zákazník je povinen při uvedení do provozu získat od vlastního koncového uživatele prohlášení, ve kterém koncový uživatel při uvedení do provozu souhlasí se shromažďováním, používáním a zpracováním svých údajů pro tyto účely za účelem uplatnění záruky.
Povinnosti ze záruky společnosti P&T CZ s.r.o. se neuplatní, pokud i přes existenci výše uvedených dokumentů nebyl výrobek prokazatelně řádně a odborně instalován a/nebo nebyl pravidelně a odborně udržován a/nebo je výrobek poškozen apod. a/nebo závadu zavinil prodejce nebo koncový uživatel nebo osoby v jejich zájmové sféře. V případě Produktů podléhajících instalaci může instalaci a uvedení do provozu provádět pouze osoba, která je k tomu řádně oprávněna. V opačném případě je společnost P&T CZ s.r.o. zproštěna veškerých svých povinností ze záruky.
g) V případě oprav prováděných v rámci záruky mohou být použity pouze díly dodané společností P&T CZ s.r.o. nebo předem písemně schválené společností P&T CZ s.r.o. a opravu může provést pouze servisní pracovník předem schválený společností P&T CZ s.r.o.
V případě plného dodržení všech ustanovení tohoto článku 10.3 VOP se společnost P&T CZ s.r.o. zavazuje na své náklady v rámci záruky poskytnout veškeré náhradní díly a komponenty potřebné pro opravu a případnou výměnu Produktů v případě, že koncový uživatel uplatní oprávněný nárok ze záruky vůči Zákazníkovi.- h) V případě oprávněného uplatnění záruky (tedy jak ze zákonné odpovědnosti za vady, tak ze smluvně převzaté záruky za jakost) má Zákazník (tedy pouze přímý smluvní partner společnosti P&T CZ s.r.o.) právo vždy nejprve na servisní opravu Produktu (článek 10.3.1 těchto VOP). Není-li oprava možná nebo účinná, teprve poté může Zákazník uplatnit další práva dle zákona, zejména právo na výměnu Produktu, právo na slevu z kupní ceny nebo právo na odstoupení od smlouvy, jsou-li pro tato práva naplněny všechny zákonné požadavky.
10.3.1 Servisní oprava
V souladu s článkem 10.3 písm. h) těchto VOP je servisní oprava primárním způsobem vyřízení oprávněných reklamací Zákazníků. Opravu zajišťuje zpravidla subjekt, který Produkt instaloval nebo uváděl do provozu, přičemž společnost P&T CZ s.r.o. v rámci záruky poskytuje výhradně potřebné náhradní díly, jakož i případnou odbornou součinnost v rámci opravy. Společnost P&T CZ s.r.o. však nebude kompenzovat Zákazníkovi ani Koncovému uživateli náklady na servisní opravu.
Zákazník zašle společnosti P&T CZ s.r.o. do 5 pracovních dnů po dokončení opravy:- a) kopii řádně vyplněného záručního listu
- b) protokol o správném a odborném uvedení do provozu
- c) doklady prokazující pravidelnou údržbu zařízení.
Společnost P&T CZ s.r.o. obdržené doklady zkontroluje a do 5 pracovních dnů od jejich obdržení podá zprávu, zda díl nebo díly použité při opravě a poskytnuté společností P&T CZ s.r.o. jsou způsobilé pro uplatnění reklamace vůči společnosti P&T CZ s.r.o. Pokud je reklamace oprávněná, je prodejce povinen zaslat 1 originální výtisk protokolu o opravě, který bude společností P&T CZ s.r.o. posouzen do 30 dnů.
Pokud byl protokol o opravě řádně vyplněn, může být na základě posouzení od společnosti P&T CZ s.r.o. vystavena faktura na hodnotu dílu. Fakturovaná částka se musí rovnat částce uvedené v protokolu o opravě.
Nepředložení některého z výše uvedených dokladů bude mít za následek zproštění se záručních závazků společnosti P&T CZ s.r.o. na danou opravu.
Zákazník je povinen zaznamenat do protokolu o opravě následující údaje:- a) jméno, adresu a telefonní číslo Zákazníka
- b) datum nákupu
- c) datum nahlášení závady
- d) datum dokončení opravy
- e) přesný typ výrobku a jeho výrobní číslo
- f) nahlášenou závadu
- g) způsob, jakým byly služby poskytnuty, s uvedením místa závady
- h) kódové číslo, popis a cenu použitých dílů
- i) podpis zákazníka, datum doručení (s výjimkou pracovních listů nahraných online)
- j) podepsaný souhlas konečného uživatele.
Kompletní dokumentaci zkontroluje společnost P&T CZ s.r.o. a po jejím přijetí a potvrzení je Zákazník oprávněn vystavit fakturu na uznané náklady obsažené v dokumentaci se splatností 30 dnů. Společnost P&T CZ s.r.o. si vyhrazuje právo dokumentaci dodatečně zkontrolovat a v případě, že zjistí, že byla neúplná nebo nesprávná již na začátku, požadovat zpět částku uhrazenou v rámci uplatnění práv ze záruky.
Zákazník je povinen uschovat díly vyjmuté v rámci opravy, jejichž hodnota převyšuje částku 8 EUR, po dobu 3 měsíců od dokončení opravy.
Společnost P&T CZ s.r.o. není povinna přijmout protokol o opravě, který nebude předložen do 5. pracovního dne po písemném schválení společností P&T CZ s.r.o., jak je popsáno výše (v případě více oprav provedených v jednom kalendářním měsíci do pátého pracovního dne měsíce následujícího po daném měsíci).
10.3.2 Výměna za nový Produkt
V souladu s článkem 10.3 písm. h) těchto VOP je výměna za nový Produkt možná pouze v případě, že oprava Produktu není možná nebo účinná a Zákazník si toto právo sám zvolí.
Zákazník může poskytnout vlastnímu zákazníkovi nový výrobek pouze s předchozím písemným souhlasem společnosti P&T CZ s.r.o. V případě absence takového souhlasu není společnost P&T CZ s.r.o. povinna nový výrobek vlastnímu Zákazníkovi poskytnout.
Dodání nového výrobku organizačně zajišťuje pro Zákazníka nebo Koncového uživatele Prodejce, který mu je prodává. V případě výměny schválené společností P&T CZ s.r.o. je Zákazník povinen převzít v této souvislosti vyměněný Produkt v bezvadném (s výjimkou závady, která byla důvodem výměny) a kompletním stavu, s veškerým příslušenstvím a záručními doklady a po dohodě se společností P&T CZ s.r.o. co nejdříve vrátit vyměněné Produkty společnosti P&T CZ s.r.o. spolu s dodacím listem. V případě, že k takové dohodě nedojde, může společnost P&T CZ s.r.o. odmítnout převzetí dodávky do dohodnutého nového termínu, aniž by sama byla v prodlení. Během skladování je prodejce povinen dodržovat ekologické předpisy platné pro klimatizační systémy.
Pokud společnost P&T CZ s.r.o. na základě výsledků kontroly schválí výměnu, dojde k takovému účetnímu vypořádání obchodu (započtení), aby Zákazník nemusel provést žádnou platbu za nový Produkt.
10.4 Opravy, na které se nevztahuje záruka.
Společnost P&T CZ s.r.o. se bude snažit prodávat Zákazníkům také náhradní díly k Produktům prodávaným společností P&T CZ s.r.o., pokud je pro daný Produkt stále dostupná podpora výrobce.10.5 Závazky.
Zákazník je povinen informovat své prodejce o ustanoveních těchto VOP, která se na něj vztahují, a vymáhat jejich dodržování. 11. ODPOVĚDNOST
- a) Vlastnosti a údaje o Produktech jsou k dispozici na příslušné informační stránce produktu. Při dodání budou tyto informace poskytnuty ve formě návodů a příruček uvnitř balení. Společnost P&T CZ s.r.o. neodpovídá za případné dílčí nepřesnosti nebo opomenutí v popisných informacích, které v každém případě vycházejí z údajů poskytnutých výrobcem.
- b) Pokud instalace některých klimatizačních systémů na budovách vyžaduje souhlas stavebního úřadu, orgánu památkové péče, společenství vlastníků jednotek nebo jiných třetích osob, je povinností koncového uživatele takový souhlas získat a společnost P&T CZ s.r.o. v tomto ohledu nenese žádnou odpovědnost ani povinnost poskytovat informace ohledně takovýchto povinností.
- c) Odpovědnost společnosti P&T CZ s.r.o. za škody vzniklé v důsledku případných vad Produktů je omezena výší kupní ceny zaplacené za příslušný Produkt. Ustanovení § 2939 a násl. občanského zákoníku tím nejsou dotčena.
- d) V případě klimatizačních výrobků jsou na energetickém štítku uvedeny hodnoty akustického výkonu (emise hluku, venkovní i vnitřní) pro Produkt, které jsou nezávislé na umístění zdroje nebo přijímače.
- e) Zákazník je povinen se před prodejem informovat o předpisech platných v dané lokalitě (místě použití), v opačném případě P&T CZ s.r.o. neodpovídá za jakékoliv takto vzniklé škody a vady.
- f) V případě, že třetí osoba vznese vůči konečnému uživateli reklamaci, námitku nebo jiný nárok týkající se akustického výkonu nebo hladiny akustického tlaku Produktu, je odpovědností takové osoby prokázat, že akustický výkon nebo hladina akustického tlaku překračuje limit stanovený předpisy platnými v místě použití; společnost P&T CZ s.r.o. za takový nárok třetí osoby přímo ani nepřímo neodpovídá.
12. TRVÁNÍ, ZMĚNY A UKONČENÍ SMLOUVY
- a) Individuální smlouvy uzavřené v souladu s pravidly těchto VOP zanikají oboustranným splněním předmětné smlouvy.
- b) Smlouvy uzavřené na pravidelné dodávky na základě smlouvy na dobu neurčitou může kterákoli ze stran vypovědět bez udání důvodu s výpovědní lhůtou 30 dnů. Po doručení výpovědi již nelze zadat novou objednávku. Povinnost zaplatit kupní cenu již zadaných objednávek není výpovědí ani ukončením smlouvy dotčena.
- c) Společnost P&T s.r.o. je oprávněna odstoupit od jednotlivé smlouvy nebo ji v případě dlouhodobých smluv vypovědět s okamžitou platností z následujících důvodů (kromě dalších důvodů uvedených v těchto VOP), pokud druhá strana:
- a) přes písemnou výzvu neuhradí všechny své dluhy po splatnosti ve lhůtě 8 dnů ode dne doručení výzvy
- b) dopustí se jiného podstatného porušení smlouvy
- c) je proti ní zahájeno exekuční řízení, insolvenční řízení, řízení o preventivní restrukturalizaci nebo vstoupí do likvidace.
- d) Společnost P&T CZ s.r.o. může kdykoli jednostranně změnit ustanovení VOP, přičemž tyto změny budou druhé smluvní straně sděleny písemně. Za písemné oznámení se považuje i elektronické doručení na předem sdělenou e-mailovou adresu smluvní strany. Změněná pravidla se vztahují i na již uzavřené a probíhající smlouvy.
- e) Pokud smluvní strana nevznese proti změnám písemné námitky do 15 dnů, považují se tyto změny za přijaté oběma stranami a stávají se součástí VOP ode dne, kdy je strana obdržela. V případě námitek je společnost P&T CZ s.r.o. oprávněna smlouvu s okamžitou platností vypovědět, pokud se smluvní strany nedohodnou jinak. Ve lhůtě pro podání námitek může Zákazník rovněž smlouvu se společností P&T CZ s.r.o. vypovědět, a to s výpovědní dobou v délce 3 měsíců.
13. NESPOTŘEBITELSKÝ CHARAKTER ZÁVAZKU
Společnost P & T CZ s.r.o. neprodává výrobky přímo fyzickým osobám, které jsou spotřebiteli, a neuzavírá smlouvy, které jsou považovány za spotřebitelské smlouvy.
14. VYŠŠÍ MOC
Smluvní strany sjednávají, že prodlení společnosti P&T CZ s.r.o. je vyloučeno v případě nepředvídatelných, neodvratitelných, neočekávaných událostí nezávislých na vůli společnosti P&T CZ s.r.o., jako jsou zejména: přírodní katastrofa, stávka, válka, nehoda, změna legislativy, epidemie, změna úředních opatření.
15. DŮVĚRNOST, OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ
Veškeré informace, postupy, dokumenty a údaje, které si strany vzájemně poskytnou v souvislosti s plněním smlouvy, jsou obchodním tajemstvím stran a jsou považovány za důvěrné a tajné a nesmí být sděleny nebo zpřístupněny třetím osobám bez předchozího písemného souhlasu druhé strany.
Důvěrnost obsažená v tomto ustanovení zůstává v platnosti i po ukončení smlouvy bez omezení.
Každá ze stran smí používat důvěrné informace a dokumenty získané od druhé strany pouze za účelem plnění smlouvy a pouze v rozsahu nezbytném pro její realizaci. Osobní údaje (zejména jména a kontaktní údaje kontaktních osob) získané v souvislosti s plněním smlouvy mohou být zpracovávány výhradně pro účely plnění této smlouvy a v souladu s jejich zásadami ochrany osobních údajů a platnými právními předpisy a nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (GDPR).
Společnost P&T CZ s.r.o. je oprávněna zasílat informační bulletiny nebo zprávy přímého marketingu, pokud (i) získala svobodný, výslovný, informovaný a jednoznačný souhlas subjektu údajů nebo (ii) již dříve prodala subjektu údajů produkt nebo službu a v této souvislosti získala jeho e-mailovou adresu. V takovém případě může být inzerován produkt nebo služba podobná dříve prodanému produktu nebo službě, avšak pouze v případě, že je nabídnuta možnost odhlášení.
16. DALŠÍ USTANOVENÍ
- a) Smluvní strany vedou běžnou operativní komunikaci prostřednictvím běžného e-mailu na adresy uvedených v Individuální smlouvě s tím, že zpráva zaslaný na tuto e-mailovou adresu se považuje za doručený následující pracovní den po dni odeslání, není-li potvrzen.
- b) Právní prohlášení smluvních stran v souvislosti se smlouvou, mimo jiné včetně výpovědí, odstoupení/zrušení, změny smlouvy, jsou platná a účinná pouze v písemné formě. V této souvislosti se na písemnou formu vztahují pravidla formy pro uzavření individuální smlouvy. Podle nich se v závislosti na formě právního prohlášení a způsobu jeho odeslání/předání za den sdělení právního prohlášení považuje pracovní den následující po odeslání v případě prohlášení zaslaného e-mailem, třetí pracovní den následující po odeslání v případě prohlášení zaslaného poštou a den vystavení písemného potvrzení o přijetí příjemcem v případě osobního doručení.
- c) Při plnění smluv podle těchto VOP jednají strany v dobré víře a v souladu se zásadami spravedlnosti, poctivosti a vzájemné spolupráce.
- d) V případě, že jsou tyto VOP zveřejněny také v jiném než českém jazyce, má v případě jakéhokoli sporu nebo rozdílu přednost české znění.
- e) V případě jakýchkoliv sporů vyplývajících ze smluv uzavřených na základě těchto VOP smluvní strany sjednávají pravomoc jakéhokoliv věcně příslušného soudu v obvodu Městského soudu v Praze. Ve věcech neupravených těmito VOP mají přednost Individuální smlouvy, případně příslušná ustanovení českých právních předpisů, zejména občanského zákoníku.
Székesfehérvár, dne 30. 5. 2024